سومین اردوی آمادگی تیم کوهنوردی کارل مارکس

گزارش سومین اردوی آمادگی تیم کوهنوردی کارل مارکس
سومین اردوی آموزش و امادگی تیم کوهنوردی کارل مارکس جهت آمادگی برای صعود به قله کارل مارکس در تابستان ۱۳۹۷ زیرنظر زیر نظر مربی و مسئول فنی برنامه آقای حسن نجاریان وبا سرپرستی آقای کامبیز بختیاری در تاریخ /۹۷/۰۲/۰۷ در منطقه لاسم (ارتفاعات دوبرار ) برگزار گردید .
گزارش این برنامه تقدیم همنوردان گرامی می گردد

🔴اجرای برنامه های کانون کوه
🔶عنوان برنامه:گزارش سومین اردوی آمادگی تیم کوهنوردی کارل مارکس
🔷نوع برنامه: کوهنوردی اردوی آمادگی
🔸محل برگزاری اردو : روستای لاسم (ارتفاعات دوبرار )
🔷تاریخ اردو : ۰۶ / ۰۲ / ۱۳۹۷ الی ۰۷ / ۰۲ / ۱۳۹۷

منطقه لاسم –ارتفاعات دوبرار

🔷روز شمار برنامه
🔻روزاول :ششم اردیبهشت ۹۷
صبح روز پنج شنبه ششم اردیبهشت ماه با قرار از قبل تعیین شده توسط سرپرست تیم آقای بختیاری رهسپار لاسم شدیم,استاد نجاریان بنا به کلاسی که داشتند از قبل آنجا حضور پیدا کرده بودند و منتظر ما.
پس با ۸ نفر از دوستان آقایان فخرالدین موسوی,مهدی عباسی,سیامک عینی,فرهادامیری,علی سرعتی,حسین حسین زاده,کامبیز بختیاری,مهدی ذکریازاده با دو اتومبیل حرکت کردیم و ساعت ۱۲ ظهر در لاسم پایین و کنار پرورش ماهی گرد هم آمدیم.دوستان وسایل نهار را آماده کرده و زیر سایه دلنشین درختی و کنار رودخانه مشغول صرف نهارشدیم,بعد اتمام ناهار جلسه ای راجب توجیه کامل تیم,برنامه ریزی,تقسیم وظایف,مبحث ارز,بیمه تیرول,خلاصه تمامی جوانب ریز برنامه گذاشته شد و بسیار مفید بود.

جلسه ای تیم برای ,برنامه ریزی,تقسیم وظایف

بعد از جلسه که حدودا ۲ ساعت بطول انجامید کوله بارمان را بستیم و آماده به عزم سفر,سفری سنگین, سنگین با کوله بار ۲۰ کیلویی با کفشهای سنگینمان

تیم آماده برای سفر

از دره روبروی غارهای اینور رودخانه به سمت کوه حرکت میکنیم,ابتدا باید از رودخانه ای عبور کرد که با اینهمه بار دیگر عبورش مثل قبل راحت نبود,با کمک و حمایت همدیگر مسیر را پیش میگیریم,

حرکت به سمت کوه

مقداری که بالا میرویم استاد نجاریان و دوست عزیز امیر آملی(ازمدرسین بااخلاق آمل) و بچه های دیگر کلاس برف را ملاقات میکنیم,خستگی دو روز کار از چهره تک تکشان مشخص بود,سلام و احوالپرسی و خدا قوتی گفتیم و با عکس یادگاری از همدیگر جدا شدیم,

عکس یادگاری با دوستان استاد نجاریان

استاد نجاریان,آقای آملی را با ما همراه کردند تا محل کمپ مارا همراهی کنند و خودشان افراد تیم کلاس را پایین بردند و گفتند فردا صبح اول وقت خودشان را به ما میرسانند.

حرکت تیم در شیب زیاد

خانه مان را دوباره بر دوش میکشیم و حرکت,شیب زیاد میشود و سنگینی کار از همین اول خودش را نمایان کرد,برف رفته رفته زیاد میشود,صخره و سنگ ها از دل خاک و برف بیرون آمده اند تا ما را به چالش بزرگتری نسبت به اردوی قبل بکشند.

برف کوبی در یک روز خوب
صعود در یک روز خوب
ارتفاع ۳۲۵۰ متری

در یک نقطه مجبور به برش خط بهمنی میشویم و بسیار محتاطانه عبور میکنیم,آقای سرعتی عزیز امتداد تیم هر چن ۱۰۰ متر مشغول پرچم گذاری بودند,بعد از ۱۵ دقیقه که از خط بهمن عبور کرده بودیم غرشی را شاهد بودیم که صدای بهمنی بزرگ بود,هرچه ادامه میداد بر هیبتش اضافه میشد رفت و رفت تا جا پاهای ما را که چن دقیقه پیش عبور کرده بودیم را اطو کشید و رفت.

تجربه خوبی بود دوستان به زحمت توانستند از انتهای ریزش بهمن فیلمی تهیه کنند,به حرکت خود ادامه میدهیم,سوار یال پرشیب منتهی به چنگیز دو هستیم,شیب واقعا زیاد است,نوبتی برف کوبی میکنیم و راه را ادامه میدهیم حدود ساعت ۷:۳۰ به ارتفاع ۳۲۵۰ متری میرسیم

بنا به صلاحدید آقای بختیاری و آملی محل کمپ را باید همینجا آماده کنیم,کوله هارا برزمین گذاشته و نفسی چاق میکنیم

تیم در حال آماده سازی محل کمپ

چون واقعا کوله کشی در این یال پرشیب و سنگی و پر برف خسته کننده بود.باید کمی برف شیب را برش بزنیم و بکوبیم تا در این شیب جایگاه مناسبی برای چادر ایجاد شود,

برپایی چادرها محل کمپ

با تلاشی زیاد و برپایی چادرها ۸:۳۰ در داخل چادر استقرار میابیم
و با غروب آفتاب سرمای هوا تسریع میابد,دماوند سربه فلک کشیده هم روبرویمان نظاره گر این تلاش هست.

دماوند سربه فلک کشیده در یک غروب بهاری نظاره گر تلاش تیم کارل مارکس

شام و چایی انرژی از دست رفته امروزمان را جبران کرد,۱۰:۳۰ دیگر کم کم آماده خواب شدیم,داخل کیسه خوابها خزیدیم و خوابی خوب را تجربه کردیم,شب به خوبی سپری شد

شام و چایی و شب خوش در میان برف ها

🔹روز دوم ۷اردیبهشت ۹۷

صبح حدود ۷ استاد نجاریان بهمراه ایوا مارتون و رضا نصیریان دوست آملی به کمپ رسیدند

صبح طلوع در دوبرار

,صبحانه را خورده,برف آب کردیم و با ورداشتن کوله حمله ساعت ۸ بود که به سمت قله خیز ورداشتیم,

ایوا مارتون کوهنورد اتریشی دوست استاد نجاریان

آقا آملی هم برای اینکه به کلاس برسند به سمت پایین رفتند, البته با روند متفاوت از کوهنوردی دیروز

تیم اماده صعود به قله

کرامپون بسته,هارنس و ابزار فنی هم پوشیده و از ابتدای مسیر که گرده سنگی شروع میشد ثابت گذاری ها انجام میشد و بچه ها با یومار زدن و حمایت به مسیر ادامه میدادند,

برگزاری  اردوی آمادگی تیم کوهنوردی کارل مارکس
عکاس حسین زاده

چندین نقطه خطری را پشت سر گذاشتیم و دیگر مسیر گرده و سنگ تقریبا تمام شده بود و ابرهای گره خورده تیره از دور نمایانگر این بود که بعد از ۵ساعاتی بارندگی خواهیم داشت,استاد نجاریان برای پشتیبانی از ما در منتها علیه گرده ایستادند و منتظر ما شدند تا برویم قله را صعود کنیم و اگر موقع پایین آمدند بارندگی بود راه را راحت پیدا کنیم.

تلاش برای اجرای برنامه

کار سختی برای استاد بود,۴۰ دیقه یکجا ایستادن در آن سرما,به عشق بازگشت دوستانش,

عبور از گرده های سنگی

استاد نجاریان منتظر بازگشت تیم

ما سریعا به سمت قله حرکت کردیم و ساعت ۱۱ بود که قله پروانه نظاره گر صعود ما به چنگیز ۲چال بود,

عکس یادگاری تیم کارل مارکس

با تهیه عکس های یادگاری و گرفتن فیلم عزم بازگشت پیش میگیریم,

اردوی آمادگی تیم کوهنوردی کارل مارکس

هوا کم کم رو به خرابی گذاشت,بر سرعت خود افزودیم و به استاد رسیدیم,بارش برف شروع شده و با تن کردن لباسهای گورتکس همگی پایین میرویم,برف شدت گرفته و همه را مشغول خود کرده،مسیر های جدیدی که استاد پیدا کردند موقع بازگشت بدور از سنگ و صخره بود تقریبا,این بار سرعتمان افزود و ساعت ۱ به کمپ رسیدیم
و فورا وسایل را جمع کردیم و به سمت پایین و اتومبیل ها حرکت کردیم,بارش تمام شد و ما زیر مه و ابر پیش میرویم,شیب ها را پشت سر گذاشتیم,از برف های انباشته بهمن دیروز عکسهایی میگیریم و ازش عبور میکنیم,با اتمام برف و یخچال کرامپونها را درمی آوریم و ساعت ۳ بود که به پای کوه رسیدیم,مسافرانی که از جاهای دیگه برای گردش آمده بودند با آش رشته از ما پذیرایی کردند و خستگی مان را بدر بردند,تجهیزات را منظم و در اتومبیلها قرار دادیم و به پلور بازگشتیم و در چایی خانه ای گرد هم آمدیم

تیم کارل مارکس در قهو خانه پلور صرف چای ومشورت

هفتم اردیبهشت ۹۷
و طبق روال هر اردو موقع بازگشت به بررسی و تحلیل برنامه پرداخته و جمع بندی کردیم. و بعد خداحافظی تا اردوی بعد و برنامه دیگر.

🔸اعضاء گروه: آقایان حسن نجاریان ،کامبیز بختیار ی ،مهدی عباسی، سیامک عینی، حسین حسین زاده، فرهاد امیری، ، علی اکبر سرعتی آشتیانی، فخرالدین موسوی، مهدی زکریا زاده

آقای کامبیز بختیاری سرپرست تیم

اعصای  تیم کوهنوردی کارل مارکس
آقای امیر حسن احساتی آملی مدرس و مربی فدراسیون
ایوا مارتون همنورد اتریشی

آقای امیر حسن احسانی آملی(مدرس و مربی درجه دو فدراسیون)
ایوا مارتون و رضا نصیریان از دوستان آقای نجاریان بودند که تیم را در منطقه همراهی کردند.

وآقای على سرعتی گزارشگر برنامه
🔸تصاویر فوق شرحی مفصل تر از گزارش برنامه می‌باشند که با زحمت همنوردان عزیزمان آقای بختیاری وحسین زاده تهیه شده است
✅گزارشگر: على سرعتی
🔸ارسالی آقای کامبیز بختیاری
✅به امید بهروزی وسلامتی برای همه.