اردو زدن زیر باران

اردو زدن در روزهای بارانی

اردو زدن در روزهای بارانی

 

اردو زدن زیر باران

 

به نظر می رسد که اردو زدن در روزهای بارانی برای شما نگران کننده است. اما نتخاب اینکه خیس شوید و یا از آن لذت ببرید، با خودتان است. هیچکس دوست ندارد که هنگام برنامه ریزی برای گردش، باران ببارد  و مجبور شود به خاطر باران، اردو را لغو یا دوباره برنامه ریزی کند.

 

حالا اگر در گردش به سر ببرید و ناگهان باران ببارد، چه می کنید؟

 

باید بدانید که باران آن قدر هم بد نیست. آیا تا به حال به صدای برخورد قطرات باران به چادر و یا بوی خوش باران، توجه کرده اید؟ تصور کنید که داخل چادر هستید و به تماشای باران می نشینید و یک فنجان چای یا قهوه ی داغ می نوشید. این حس می تواند بسیار لذت بخش باشد. اما باز هم این این تمامِ ماجرا نیست. این حس شب ها بسیار لذت بخش تر هم می شود. بیایید به تماشای ابر ها بنشینیم و از تجربه ی اردو زیر باران  لذت ببریم.

 

چگونه چادر خود را ضد آب کنیم؟

 

برای نصب چادر، ابتدا نقطه ی مرتفعی از زمین بیابید. این مکان، از ورود آب جلوگیری خواهد کرد. هر زمان که به اردو می روید، سایبان های بزرگ را نیز به همراه خود ببرید. اگر مرتباً به اردو می روید، پیشنهاد می کنیم، از این سایبان ها استفاده نمایید چرا که بسیار مقاوم هستند و ارزش هزینه ای را که می کنید، دارند. قبل از نصب چادر، سایبان را در زیر آن قرار دهید. مطمئن شوید که آن را به درستی نصب کرده اید تا مانع نفوذ آب باران به داخل شود.

 

سایبان دیگری بردارید و آن را با طناب به درخت وصل کنید یا از تیر چراغ برق استفاده کنید. حالا سایبان را بکشید تا محدوده  ی بیشتری را پوشش دهد. مطمئن شوید که آن را به گونه ای تنظیم کرده اید که باران از آن عبور نمی کند و حتما توجه کنید که آب در بالای آن، انباشته نمی شود. پس از تنظیم سایبان، چادر را دقیقا در زیر آن نصب کنید. با این کار، چادرتان خشک باقی می ماند و می توانید بدون اینکه خیس شوید، از اردوی خود لذت ببرید.

 

حتی عده ای پیشنهاد می کنند، که در اطراف چادر گودالی حفر شود تا آب باران، در اطراف چادر انباشته نشود. با این وجود شخصاً آن را توصیه نمی کنم، زیرا اطراف چادر کثیف می شود.

 

لوازم جانبی را همراه داشته باشید

 

داشتن جلیقه ای  خوب و  لباس ضد آب، بخش مهمی از سفر تفریحی هستند. به فکر تهیه لباس های پلاستیکی باشید که هزینه بسیار پایینی هم دارند و از کاربرد بالای آن ها شگفت زده خواهید شد.

با اینکه معمولا مردم لباس های نخیر را بیشتر می پسندند اما در این شرایط بهتر است از پوشیدن آن ها خودداری نمایید.  زیرا در زمان خیس شدن، بسیار شما را اذیت می کنند. به سراغ لباس های گرم، راحت و آزاد بروید. چرا که خیس شدن در گرما، بهتر از خیس شدن در سرماست. به خاطر داشته باشید که تمام وسایل خود را در یک کوله ی ضد آب قرار دهید. زیرا ممکن است هر چیزی که درون چادر قرار دارد، خیس شود.

 

اردو زیر باران

 

 

فراموش نکنید که دستکش و زانو بند را همراهتان ببرید و از آن ها برای گرم نگه داشتن خود در شب استفاده کنید. زیرا احتمالا دمای هوا در شب ها، به دلیل بارش باران، کاهش می یابد. دمپایی های ابری را همراه داشته باشید و اگر نمی خواهید فضای چادر را اشغال کنند، آن ها را بیرون از چادربگذارید. چکمه های پلاستیکی را فراموش نکنید.

مقدار زیادی  کیسه ی پلاستیکی را به همراه داشته باشید. این کیسه ها  کمک می کنند تا لباس های خیس یا کثیف را با خود به خانه ببرید و  دیگر، کوله پشتی خود را به خاطر آن ها کثیف نکنید. ( در این مطلب بخوانید : چگونه در کوهستان به تنهایی زنده بمانیم )

کار های جالبی که می توانید در اردوگاه انجام دهید

 

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، این شما هستید که تصمیم می گیرید در زیر باران خیس شوید و یا بهترین حالت را انتخاب کنید. اگر با خانواده به اردو می روید، می توانید وقت بیشتری را با هم بگذرانید. بازی های دور همی و کتاب های بسیاری وجود دارند که می توانید سرگرم آن ها شوید. تا جایی که امکان دارد از آوردن وسایلی از قبیل لپ تاپ یا تبلت، اجتناب کنید. زیرا باران می تواند به آن ها آسیب برساند.

 

بعد از بارش باران، می توانید آب و هوایی فوق العاده را تجربه کنید. بعد از باران حالا وقت روشن کردن آتش است. چند تکه چوب یا ذغال سنگ بردارید و از گرمای آتش در چنین هوایی لذت ببرید پس از روشن کردن آتش، به کیسه خواب بروید و صدای برخورد قطرات باران را گوش کنید. به خاطر داشته باشید بدنتان را به خصوص در شب، گرم نگه دارید. ( در این مطلب بخوانید : باورهای غلط درباره تمرینات هوازی )

 

بنابراین، دفعه ی بعدی که به اردوی بارانی می روید، می دانید باید چکار کنید؛ درست است؟ اجازه ندهید باران، به گردش ماجراجویی شما پایان دهد. بلکه سعی کنید آن را جزء بخشی از گردش خود قرار دهید و لذت ببرید. اردو زدن زیر باران تجربه ی شما را افزایش می دهد و خاطرات فوق العاده ای را برایتان رقم می زند که بعد ها هم دوست دارید این لحظات پر خاطره تکرار شوند.