لباس پیاده روی

چه نوع لباسی برای پیاده روی مناسب است

چه نوع لباسی برای پیاده روی مناسب است

 

لباس مناسب پیاده روی

 

اگر نمی دانید که در مواقع تغییرات آب و هوایی غیر قابل پیش بینی پوشیدن چه نوع لباسی برای پیاده روی مناسب است  خواندن این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

علاقه مندان به طبیعت همیشه به دنبال فرصتی برای وقت گذراندن در آن هستند. پیاده روی و اردو زدن در فضای باز  انتخاب هایی ایده آل برای بهبود روحیه افراد می باشند که با ترشح آدرنالین لذت آن چند برابر هم می شود .با این حال قبل از اینکه عازم پیاده روی شوید باید خود را برای وقوع هرگونه اتفاقی کاملا آماده کنید.

علاوه بر به همراه داشتن وسایل ضروری،نوع لباسی که انتخاب می کنید نیز برای داشتن سفری ایمن و لذت بخش بسیار اهمیت دارد.اساساً شرایط آب و هوایی تعیین می کند که چه نوع لباسی باید پوشید.لباس کوهنوردی به شما کمک می کند که بتوانید خود را با تغییرات حالات طبیعت وفق دهید.

 

تابستان

 

–بهترین جنس لباس برای پیاده روی در فصل تابستان الیاف مصنوعی مانند پولیستر یا پلی آمید می باشد.

–ابتدا از لباس های راحتی استفاده کنید.یک تی شرت آستین کوتاه و زیر شلواری سه ربع را انتخاب کنید.

–سپس می توانید  روی این لباس ها یک روپوش زیپ دار و شلوار راحتی پوشید.

–برای احتیاط در صورت وقوع باد وباران،روپوش های ضد باد و ضد آب ، همراه خود داشته باشید.

–جوراب نازک به پا کنید و یک جفت اضافه نیز همراه خود ببرید.

 

زمستان

 

–ابتدا یک تی شرت گرم آستین بلند به همراه یک زیرشلواری ساق بلند بپوشید.

–سپس یک ژاکت آستین بلند پشمی یا یک ژاکت یقه دار بپوشید.روی زیر شلواری خود یک شلوار ضد آب و ضخیم بپوشید تا از پاهایتان در برابر سرما محافظت کند.

 

–در صورت لزوم به عنوان سومین لایه لباس یک ژاکت ضد آب و بادگیر به تن کنید.

 

–در مواقع پیاده روی در زمستان،پوشیدن دو جفت جوراب پشمی و دستکش توصیه می شود.

 

بهار و پاییز

 

–ابتدا یک تی شرت بدون یقه به تن کنید.پوشیدن زیر شلواری بستگی به میزان سرمایی بودنتان دارد.

 

–سپس یک شلوار ساق بلند و روپوش عایق در برابر باد و باران بپوشید.

 

–دو جفت جوراب بپوشید.جوراب های پشمی را روی جوراب های نخی به پا کنید.

 

این موارد را به خاطر بسپارید

 

–مطمئن شویدکه جنس لباس های زیرین به گونه ای هستند که عرق را جذب می کنند.از آن جا که لباس ها تماس بیشتری با پوست دارند اگر عرق را جذب نکنند بدن به شدت مرطوب می شود.لباس های پولیستر نازک مخصوص روزهای گرم تابستان می باشند در حالیکه لباس های پلی پروپلین مخصوص روزهای سرد زمستان هستند. ( در این مطلب بخوانید: پیاده روی را به یک تجربه ی به یادماندنی تبدیل کنید. )

 

–لایه های بیرون تر لباس باید ضد باد و آب باشند.یک روپوش با جیب های زیاد همراه خود داشته باشید.

 

— از پوشیدن شلوار جین خودداری کنید.در عوض شلوارهای مخصوص پیاده روی که درتمامی لباس فروشی ها یافت می شوند بپوشید.به همراه داشتن شلوارک می تواند مفید باشد بنابر این شلوارک اضافه همراه خود داشته باشید.

— نوع کفشی که انتخاب می کنید بسیار مهم است و بستگی به آب و هوا و زمینی که روی آن قدم می گذارید دارد.برای مثال،در روزهای بارانی برای جلوگیری از لیزخوردن از کفش های ضد آب که کف محکم داشته باشند استفاده کنید.همیشه یک کفی نرم در کفش خود قرار دهید.کفش سفت به پا آسیب می رساند آقایان میتوانند از کتونی سایز بزرگ مردانه برای پیاده روی استفاده کنند . ( دراین مطلب بخوانید : کوهنوری راحت تر و ایمنی تر )

— برای در امان ماندن از نور آفتاب از کلاه استفاده کنید.کلاه های پشمی برای روزهای سرد زمستان مناسب هستند.به همراه داشتن عینک آفتابی برای مراقبت از چشم در برابر اشعه خورشید ضروری می باشد. با پوشیدن لباس های مناسب در هنگام پیاده روی سفری لذت بخش و راحت خواهید داشت.پوشیدن لباس مناسب باعث می شود که دیگر نگران تغییرات آب و هوایی نباشید.