پیاده روی

پیاده روی در هوای مرطوب

پیاده روی در هوای مرطوب

 

 

پیاده روی

 

برای کسانی که مشتاق پیاده روی هستند ، هر مکانی جذابیت های خاص خودش را دارد. آب و هوای مرطوب می تواند پیاده روی را چالش بر انگیزتر کند ، به خصوص در فصل بهار و یا تابستان. مطالب زیر را بخوانید تا نحوه ی پیاده روی در هوای مرطوب را یاد بگیرید.

 

آیا می دانستید؟

رطوبت بالا به همراه گرما می تواند دمایی بیش از ۴۰ درجه ی سانتی گراد را به بدن شما منتقل کند.(گرما ترکیب نسبی از دما و رطوبت را نسبت به بدن شما نشان می دهد).

 

عرق کردن

یکی از مشکل ساز ترین مسائل پیاده روی در هوای مرطوب عرق کردن زیاد است. هنگامی که می خواهید در هوای مرطوب پیاده روی کنید، حتما یک حوله یا پیراهن قدیمی برای خشک کردن خودتان به همراه داشته باشید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از شروع پیاده روی در هوای مرطوب با دقت به جنس لباستان توجه کنید. لباس هایی از جنس کتان هنگام عرق کردن  به بدن چسبیده می شوند و موجب ایجاد خارش روی پوست شما خواهند شد. لباس های  کتانی برای پیاده روی در هوای مرطوب پیشنهاد نمی شوند. سعی کنید لباسی سبک که رطوبت را جذب می کند بپوشید. ( در این مطلب بخوانید : لباس مناسب پیاده روی )

 

 

پیاده روی

کم آبی

تعرق زیاد موجب کم آبی بدن شما می شود. برخی بر این باورند که در هوای مرطوب به دلیل سرعت کم تبخیرعرق ، شما فکر می کنید که بیشتر عرق کرده اید ، اما این یک تصور اشتباه است. در حقیقت بیشتر افراد در هوای مرطوب بیشتر عرق می کنند زیرا در هوای مرطوب عرق تبخیر نمی شود و تبخیر عرق یکی از راه های خنک کردن بدن است. هنگامی که عرق ما تبخیر می شود گرما نیز به همراه آن از بدن خارج می شود و هوا به پوست مرطوب ما برخود کرده و دمای بدنمان پایین می آید. در هوای مرطوب به دلیل سرعت کم تبخیر ، عرق کردن دیگر راهی مناسب برای خنک کردن بدن نیست. پس در هنگام پیاده روی در هوای مرطوب شما به آب بیشتری نیاز دارید.

 

خنک بودن

شما در آب و هوای مرطوب نمی توانید به خوبی دمای بدنتان را پایین بیاورید و خود را خنک کنید. پس برای بهبود این وضعیت لازم است چند کار انجام دهید. پوشیدن لباس راحت یک راه خوب برای خنک کردن خودتان است ، اما به خاطر داشته باشید که مارها ، گیاهان و حشرات می توانند خطرناک باشند. پوشیدن کلاه در آب و هوای مرطوب برای خنک کردن خودتان ضروری است. سعی کنید آب را در یک کوله پشتی نگه داری کنید تا از نور آفتاب در امان باشد و خنک بماند. بهتر است که آب و هوای روزی که می خواهید به پیاده روی بروید را بررسی کنید و اگر مرطوب بود ، سعی کنید یک پیاده روی طولانی  برای خود برنامه ریزی نکنید.

 

رطوبت و ارتفاع

تشخیص رطوبت و ارتفاع مهم است. در ارتفاعات ، فشار هوا کمتر از سطح دریا است. این بدان معنا است که هوای مناطق مرتفع رقیق تر است و نمی تواند مقدار زیادی آب در خود نگه دارد ، به همین دلیل در ارتفاعات هوا خشک تر است در حالی که در سطح دریا هوا مرطوب تر است. البته برای این قانون استثنائاتی  هم وجود دارد. برای مثال : هوای بیابان ها غلیظ بوده اما خشک است. در کل اگر شما در آب و هوایی مرطوب تر از حد عادی هستید احتمال این که شما در سطح پایین تری قرار دارید بیشتر است. پیاده روی در مناطق مرتفع با پیاده روی در مناطق کم ارتفاع متفاوت است چون هوای غلیظ تر اکسیژن بیشتری به بدن شما می رساند.

 

با آماده سازی مناسب ، پیاده روی در هوای مرطوب می تواند تجربه ای فوق العاده باشد. اگر تمام جوانب پیاده روی در هوای مرطوب را در نظر بگیرید ، مطمئنا می توانید یک تجربه ی خوب برای خود رقم بزنید.