یخ نوردی ، آدرنالین ، هیجان

۵ مکان حیرت آور برای یخ نوردی

یخ نوردی ورزشی سرشار از ادرنالین

یخ نوردی ، به عنوان یکی از ورزش هایی که در صدر لیست ورزش های مخاطره آمیز می باشد، دارای هواداران قابل توجهی است. در این مقاله، در مورد بهترین مقصد های یخنوردی در ایالات متحده امریکا صحبت می کنیم.

ورزش مخاطره آمیز یخ نوردی برای اولین بار در قرن نوزده میلادی معرفی شد و اساسا کوهنوردان اروپایی آن را تمرین می کردند.
ورزش مخاطره آمیز یخ نوردی برای اولین بار در قرن نوزده میلادی معرفی شد و اساسا کوهنوردان اروپایی آن را تمرین می کردند.

 

احتمالا یخنوردی دیوانه وارترین ورزش در بین ورزش های مخاطره آمیز است ؛ کسانی که آن را امتحان کرده اند قطعا این حرف را تایید می کنند. فقط تصور کنید، در این ورزش از صخره ای عمودی که با یخ پوشیده شده است در حالی که تنها تعدادی تیشه و تبر و یک جفت یخ شکن دارید بالا می روید- و تمامی این مراحل باید در سرمای گزنده انجام شود.

افراد کمی به خطر کردن برای چنین ورزش هیولا آسایی چون یخ نوردی تمایل دارند، اما تعدادی افراد تحسین برانگیز هستند که از آن لذت می برند. برای چنین افرادی، لیستی از شگفت انگیزترین مکان ها برای یخ نوردی را در اینجا آورده ایم.

 

نیو همپشایر

نیو همپشایر، با زمستان های طولانی و تابستان کوتاهش، مقصد ایده آلی برای یخ نوردی است. مرکز این فعالیت در این ایالت صخره فرانکنشتاین می باشد. این مکان با مسیرهای یخی پرتگاه مانند به عنوان پاتوق محبوبی برای یخ نوردان شناخته شده است.

اگر به دنبال چیزی هستید که حتی از این هم وحشتناک تر باشد، به سراغ صخره کنون بروید که به مکانی بی رحم برای یخنوردی شهرت دارد.

کوه واشینگتون محلی مقدس برای این ورزش به حساب می آید. هوای متغیر و غیر قابل پیشبینی آن افسانه ای است؛ تعدادی از فجایعی که آنجا اتفاق افتاده اند مصداق این موضوع هستند. با این وجود، این قله همچنان آلپی ها و یخ نوردان را مجذوب خود می کند. سایت neclimbs.com تمامی حقایق درباره یخ نوردی در منطقه نیو اینگلند را به شما می گوید.

 

کلرادو    

 

با رسیدن زمستان، مکان های صخره نوردی مشهور کلرادو از وجود یخ نوردان اشباع می شود. این اتفاق هر سال بدون استثنا رخ می دهد، از آنجایی که زمستان های طاقت فرسای کلرادو باعث یخ زدن بیشتر مکان های آبی آن می شود.

اوری مرکز یخ نوردی در این ایالت است. پارک یخی اوری به عنوان اولین پارک یخی در جهان، با حدود ۱۰۰۰۰ یخ نورد که سالانه از آن استفاده می کنند، می باشد. در این محل بیشتر از ۲۰۰ مسیر شناخته و نقشه برداری شده است تا افراد به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. فصل کوهنوردی از دسامبر تا مارس بوده و جشن یخی سالانه اوری هر ژانویه برگزار می شود، که کوهنوردان و تولید کنندگان لوازم و ابزار کوهنوردی را از سراسر جهان به آنجا می کشاند.

کوه های سان ژوان در حومه این محل هم پاتوق داغی برای یخ نوردان است. سایت  mtnguide.net برای مبتدیان ابزار و وسایل ایمنی و تمرین های ابتدایی ارائه می دهد.

 

آلاسکا

 

برای یخ نوردان، ایالت آلاسکا حقیقتا و به معنای واقعی تحت الفظی آخرین سرحد و مرز است. به دلیل نزدیکی آن به قطب شمال، آب و هوای این ایالت برای این ورزش مخاطره آمیز بسیار مناسب است. در واقع، سایت alaskaiceclimbing.com  یک وبسایت اختصاصی برای آسودگی هواداران آن است.

والدز، در جنوب مرکزی آلاسکا، از اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی پذیرای یخ نوردان بوده است. لیستی از محل های یخ نوردی در اطراف والدز به شرح زیر است:

  • رود معدنی (Mineral Creek)
  • دره سلیمان (Solomon Gulch)
  • سوراخ در دیوار (Hole in the Wall)
  • دره سنگ تاج (Keystone Canyon)
  • دره خرس (Bear Creek)
  • دیوار ۱۷ مایلی (۱۷ Mile Wall)
  • دره گوسفندها (Sheep Creek)
  • دیوار ۱۹ مایلی (۱۹ Mile Wall)

 

ورمانت

 

صخره های کوه پیسگاه که مشرف به دریاچه ویلابی ورمانت است قطعا مکان مناسبی برای افراد بزدل نیست. در زمان اوج سفرهای تعطیلاتی، بیش از ۴۰ مسیر مختلف که بلندای برخی از آن ها بیشتر از ۶۰۰ فوت می باشد بر سطح عمودی صخره دیده می شود. به مبتدیان توصیه می شود از این محل دوری کرده و تنها زمانی به آن مراجعه کنند که تعدادی سفرهای اکتشافی به تنهایی را تجربه کرده باشند.

این منطقه در بین یخ نوردان با عنوان “دریاچه” مشهور است و بسیاری آن را جزء سخت ترین محل های یخ نوردی به شمار می آورند. سایت www.voga.org/climbing اطلاعات جزئی درباره مسیرها، اجاره وسایل و لوازم و مربیان در اختیار می گذارد.

 

کالیفرنیا

 

ایالت کالیفرنیا دارای یکی از بهترین محل های یخ نوردی و آب و هوای مساعد برای آن است. به ویژه، پارک ملی یوسمیت به عنوان مقصد یخ نوردی درجه یک در طول سال های گذشته شناخته شده است. با وجود کوه های بلند آن، پیدا کردن مکانی برای ماجراجویی های پر هیجان و سرشار از آدرنالین آسان است.

بخش مشکل تر کوهنوردی در یوسمیت این است که اشکال یخ در این مکان می توانند کاملا نامنظم باشند. گاهی ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا دیوار یخی مناسبی برای بالا رفتن پیدا کنید. با این وجود، این اطمینان خاطر به شما داده می شود که از عبور از میان این پارک که دارای منظره های زیبایی است  لذت خواهید برد.

گریه های بیوه (Widow’s Tears) بلندترین صخره یخی پیوسته در بخش اصلی ایالات متحده به شمار می رود، اما در نظر داشته باشید که یخ جزء  دائم این مکان نیست و تنها چند بار از آن بالا رفته شده است. سایت californiaalpineguides.com همچنین لی وینینگ و مناطق یخ نوردی دریاچه جون (June Lake) در نوادا سیرا شرقی را  برای این ورزش توصیه می کند. این سایت این مکان ها را برای مبتدیان مناسب دانسته و دوره هایی هم در این راستا برگزار می کند.

هیچگاه نباید یخ نوردی را ،که ورزشی مخاطره آمیز است، دست کم گرفت. در حقیقت، استفاده از اقدامات احتیاطی و امنیتی در این ورزش محدودیتی ندارد. در حالی که ممکن است این اقدامات تعدیل کننده به حساب آیند، اما باید بدانید عدم پیروی از این دستور العمل ها ممکن است عواقب فجیعی به دنبال داشته باشند- بنابراین اطمینان حاصل کنید که مسئولانه از این ورزش لذت ببرید.