نکاتی مهم برای داشتن کوهنوردی راحت تر و ایمن تر

نکاتی مهم برای داشتن کوهنوردی راحت تر و ایمن تر

 

کوهنوردی راحت تر و امن تر

 

 

کوهنوردی یک فعالیت لذت بخش است. بعضی از افراد برای نوع ورزشی که هست آن را دوست دارند در حالی که دیگران از طبیعت و فضای باز لذت می برند. این نکات به شما کمک می کنند تا کوهنوردی  را شروع کنید…

 

شما باید تعدادی کار انجام دهید تا مطمئن شوید تجربه ای لذت بخش خواهید داشت. اگر خودتان را به درستی مجهز کنید ، می توانید از زخمی شدن ، تاول زدن و خارش پوست و هر چیز ناخواسته ی دیگری جلوگیری کنید . اتفاقاتی که موجب می شود شما وقت بیشتری برای لذت بردن از طبیعت داشته باشید. ( در این مطلب بخوانید :نکاتی برای خرید باتوم کوهنوردی مناسب)

صبح زود شروع کنید :

 

این نکته برای تازه کاران است. البته این به این معنا نیست که افراد باتجربه نباید آن را رعایت کنند. بهتر است کوهنوردی را از صبح زود شروع کنید. بسیاری از متخصصان این نظر را دارند که شروع کوهنوردی در ساعاتی مانند سه یا چهار صبح معقول تر است ، حتی اگر مسیر کوه نوردی ، یکروزه  باشد. مراقب آب و هوا باشید زیرا به طور معمول کوهنوردی در ارتفاعات بالا انجام می گیرد و در ارتفاعات بالا آب وهوا به سرعت تغییر می کند. شروع در صبح زود باعث می شود که شما حداکثر تا بعد از ظهر بازگردید. کوه نوردی در صبح مزیت های دیگری نیز دارد مانند : شما در هوایی خنک تر کوه نوردی می کنید به جای اینکه در آفتاب داغ بعد ازظهر عرق بریزید. این به این معناست که شما لازم نیست مقدار زیادی آب با خود ببرید و کوله ای سبک تر خواهید داشت.

 

سبک باشید :

 

از آنجایی که می خواهیم درباره ی وزنی که باید با خود حمل کنید صحبت می کنیم ، به نکات دیگری نیز درباره ی این موضوع اشاره می کنیم. شما باید برای غذا ، لباس و دیگر چیز های مهم یک عملکرد معتادلانه داشته باشید یعنی بیش از حد لازم ، چیزی با خود حمل نکنید. هنگامی که دارید کوهنوردی  را برنامه ریزی می کنید تمام خطر های احتمالی را در نظر داشته باشید. اگر شما برنامه دارید از یک مسیر شناخته شده استفاده کنید ، به وسایل کمتری برای امن نگه داشتن خود نیاز دارید ، زیرا احتمال گم شدن یا صدمه دیدن شما بسیار کمتر است. از وقت خود استفاده کرده و درباره ی وسایلی که می خواهید با خود ببرید فکر کنید.

 

لباس راحت بپوشید :

نکته ی بعدی درباره ی لباس است. لباس راحتی ، برای پوشیدن انتخاب کنید. اگر می خواهید، کوهنوردی را  در فصل زمستان امتحان کنید باید مانند پیاز به صورت لایه لایه لباس بپوشید. در صورتی که احساس گرما کردید ، می توانید لایه ی بالایی را در آورید. اما در عین حال این لباس ها باید سبک باشند ، تا برای شما مشکلی ایجاد نکنند. به همراه لباس های شما ، کفش های شما نیز باید راحت باشند. وقتی می خواهید به کوه نوردی بروید ، یک جفت کفش جدید نپوشید زیرا احتمال تاول زدن پاهای شما با کفش جدید بیش تر است ، و این یکی از بدترین چیز هایی است که می تواند برای شما در طول کوهنوردی اتفاق بیفتد.

 

مسیر خود را بشناسید :

شما باید مسیر کوهنوردی خود را به همراه آب و هوا خوب بشناسید. کوهنوردی خود را با تحقیق درباره ی مسیری که انتخاب کرده اید برنامه ریزی کنید. برای مثال اگر می خواهید به پارک بروید اطلاعات زیادی موجود است که می توانید درباره ی آن کسب کنید. بهتر است نقشه ی محلی که می خواهید از آن استفاده کنید را تهیه کنید. درباره ی منطقه ی مورد نظر اطلاعاتی  کسب کنید. این کار باعث می شود تا حیوانات و گیاهان آن منطقه را بشناسید.

 

تعداد استراحت های خود را کاهش دهید :

هنگامی که کوهنوردی خود را شروع کردید ، حواستان باشد که تعداد دفعات زیادی برای استراحت توقف نکنید. شما باید با یک سرعت ثابت حرکن کنید و تعداد توقف های خود را برای استراحت کم کنید. سرعت و تعداد استراحت ها کمک می کنند که یک شخص تازه کار را از یک شخص با تجربه تشخیص دهید. شخص تازه کار در ابتدا با سرعت شروع می کند که پس از مدت کوتاهی ، توقف برای استراحت را به دنبال دارد. این باعث کاهش سرعت حرکت خواهد شد. ( در این مطلب بخوانید :پنج دستورالعمل ساده برای شروع یادگیری صخره نوردی!)

 

نکاتی برای کودکان :

آیا می خواهید فرزندانتان را با خود ببرید؟ ابتدا باید نکاتی درباره ی  طبیعت به آن ها آموزش دهید و همچنین آن ها را در یک برنامه ورزشی قرار دهید. در طول راه مراقب باشید که بچه های شما آب کافی بنوشند تا در طول راه دچار مشکل کم آبی نشوند. عادت کودکان این است که در ابتدای مسیر می دوند. این باعث می شود که آن ها در طول راه خسته شوند ، به همین دلیل شما باید آن ها را حمل کرده و کمک حال آن باشید.

 

نکاتی برای زنان :

مهمترین نکته برای زنان این است که در طول راه مراقب امنیت خودشان باشند. در طول راه ممکن است به حیوانات درنده برخورد کنند. شما باید اقدامات احتیاطی لازم را برای محافظت از خود در مقابل آن ها را انجام دهید. یکی از چیز هایی که می تواند به شما کمک کند، حمل اسپره ی فلفل است. زنان تحت هیچ شرایطی نباید تنها به کوهنوردی بروند. اگر با یک گروه به کوهنوردی بروید، نه تنها لذت بخش تر است بلکه امن تر نیز هست.

حال که نکات و وسایل مورد نیاز برای کوه را آموختید. می توانید مقدمات را برای کوه نوردی آماده کنید. اگر ممکن است با چند شخص که مسیر مورد نظر شما را قبلا پیموده اند صحبت کنید. انجام این کار باعث می شود شما نکاتی در مورد مسیر یاد بگیرید که به شما کمک فراوانی می کنند. در کوهنوردی شما باید از طبیعت لذت برده و احساس آرامش داشته باشید. بنابراین به کوهنوردی رفته و اوقات خوبی برای خود رقم بزنید.