لوازم ضروری در گردش پیاده روی

لوازم ضروری در گردش پیاده روی

 

لووازم ضروری گردش پیاده روی

 

اگر می خواهید به گردشِ پیاده رویِ کوتاه بروید و ماجراجوییِ خوبی داشته باشید، لیست وسایل پیاده روی را که در زیر نوشتیم، کمک می کنند تا هیچ وسیله ای را از قلم نیاندازید.

 

گردش پیاده روی، صرف نظر از مدت زمانِ آن، می تواند بسیار سرگرم کننده باشد؛ با این که نمی توان تضمین کرد که در گردش، با حوادث مختلف مواجه نمی شوید، اما با داشتن آمادگی، می توان احتمال رویارویی با این حوادث را به حداقل رساند. باید بدانید که گردش پیاده روی، با پیک نیک که از قبل برای آن برنامه ریزی کرده اید، متفاوت است و به این دلیل، باید به تجهیزات مورد استفاده، توجه کنید.

 

موارد ضروری برای گردش پیاده رویِ یک روزه

برای رفتن به گردش، لازم است به چند نکته توجه نمایید. از جمله مدت زمان سفر، مکان مورد نظر و اینکه در چه موقعی از سال قصد سفر دارید. کوتاه بودن زمانِ سفر و راحتی آن، به این معنا نیست که آن را کم اهمیت جلوه دهید. همچنین تا حد امکان، لوازم بی استفاده را با خود نبرید. زیرا فقط بارتان را سنگین می کنند.

 

گردش پیاده روی

 

همراه داشتن کفش و لباس مخصوص، از مهم ترین بخش های هر گردش است. آشنایی با وضعیت آب و هوایی منطقهِ مورد نظر، مهم است و کمک می کند که چه لباسی بپوشید. استفاده از چکمه و جوراب های با کیفیت، پایتان را خشک نگه می دارد. اگر قصد سفر به مکان های بارانی یا برفی را دارید، باید کفش های ضد آب بپوشید. حتی لباس هایی که برای گردش می پوشید نیز، باید با مکان مورد نظرتان، مطابقت داشته باشند. پوشیدن شلوار و لباس های نخی در فصل تابستان ایده آل است. اما انتخاب آن ها در زمستان،  کار کاملا اشتباهی است. در زمستان علاوه بر اینکه باید خود را در مقابل سرما محفاظت کنید، لازم است مراقب بارش برف نیز باشید. به جای پوشیدن ژاکت های ضخیم، بهتر است دو ژاکت نازک بپوشید. این کار باعث می شود تا خودتان را به تغییرات آب و هوایی، عادت دهید. اگراحتمال بارش باران یا برف وجود دارد، بهتر است علاوه بر پوشیدن لباس بارانی، یک جفت لباس اضافه نیز با خود ببرید. ( در این مطلب بخوانید : اردو زدن در روزهای بارانی)

لیست لوازم مورد نیاز برای گردش پیاده روی

آب

مکمل گلوکز

قرص تصفیه آب

چاقوی جیبی

نقشه مسیر

طناب

قطب نما

دستگاه موقعیت یاب

گوشی موبایل

جعبه کمک های اولیه

دوربین

عینک آفتابی

کرم ضد آفتاب

دفع کننده حشرات

کیسه های پلاستیکی

سوت

میان وعده

 

حتی اگر به گردش یک روزه می روید، همراه داشتن کبریت یا فندک، فتیله (مواد قابل اشتعال)، چراغ قوه و غیره، از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که همیشه این احتمال وجود دارد که در موقعیتی خارج از برنامه ریزیِ خود قرار بگیرید. می توانید دوربین عکاسی و تجهیزات شنا را نیز در حین گردش، همراه داشته باشید. در کل، لازم نیست وسایل زیادی را همراهتان ببرید و استفاده از یک کوله پشتی کوچک، که برای سفر های کوتاه طراحی شده، کفایت می کند. استفاده از کوله پشتی به همراه کمربند سفری که بار را از روی دوشتان کم می کند، ایده آل است. اما در سفر های کوتاه ضرورتی ندارد. زیرا شاید نخواهید بار زیادی را به دوش بکشید. ( در این مطلب بخوانید : پیاده روی در هوای مرطوب)

به غیر از همراه داشتن این موارد، باید ذهنتان را نیز با خود ببرید. شاید خنده دار به نظر برسد. اما بسیاری از حوادث ناگوار، تنها به این دلیل رخ می دهند که مردم ذهن خود را در خانه جا می گذارند و کاری می کنند که انجام آن اشتباه است. فاصله اندکی بین شجاعت و حماقت وجود دارد و بی توجهی به طبیعت، چیزی جز حماقت نیست که شما را به درد سر های بزرگ می اندازد.

 

 

پیاده روی