با بهترین هتل های میدان تکسیم استانبول آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری ترکیه بسیار متنوع هستند. در این مقاله قصد داریم به دل میدان تکسیم، شلوغ‌ترین و زیباترین میدان استانبول برویم. به‌علاوه می‌خواهیم به یکی از جذابیت‌های این میدان، یعنی خیابان استقلال هم گذری داشته باشیم. در نهایت هم شما را با تفریحات رایگان استانبول آشنا خواهیم کرد.

معرفی میدان تکسیم

تکسیم یا تقسیم یکی از معروف‌ترین میدان‌های استانبول محسوب می‌شود. میدان تکسیم در منطقه بی اوغلو (Beyoglu) که یکی از بخش‌های اروپایی و قدیمی استانبول است، قرار دارد. این میدان به دلیل توریستی بودن، همیشه شلوغ است و نگاه گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند.

در شب‌های سال نو، مردم در این میدان گرد هم می‌آیند و شروع سال جدید را با هم جشن می‌گیرند. بیشتر بخش‌های اطراف میدان را بافت‌های قدیم شکل می‌دهند. اما در کنار همین بافت‌های فرسوده، انواع ساختمان‌های لوکس، نوساز و مدرن، مکان‌های تفریحی، رستوران‌ها و کافه‌ها قرار دارند. تمامی این موارد، میدان تکسیم را به فضایی سرزنده و شلوغ برای توریست‌ها تبدیل کرده‌اند. برای معرفی میدان تکسیم و خیابان استقلال تصمیم داریم شما را با جاذبه‌های رایگان و بهترین هتل‌های اطراف آنجا آشنا کنیم.

میدان تکسیم استانبول

معرفی بهترین هتل های میدان تکسیم

در این بخش به معرفی چند مورد از بهترین هتل های  میدان تکسیم می‌پردازیم.

  • هتل سیتی‌سنتر: هتل سیتی‌سنتر در اطراف میدان تکسیم واقع شده و هتلی فوق‌العاده شیک است. هزینه یک شب اقامت در آن بین ۱۸۷۰ تا ۲۰۰۰ لیر خواهد بود.
  • هتل اکسپرس تکسیم: این هتل با خدمات مناسب و البته لوکس در نزدیکی مراکز خرید قرار دارد و امکانات بسیار زیادی را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. برای یک شب اقامت در اکسپرس تکسیم می‌بایست بین ۹۹۰ تا ۱۳۰۰ لیر پرداخته شود.
  • هتل رزیدنس: هتل رزیدنس در کنار خدمات فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد، نزدیک‌ترین هتل به میدان تکسیم نیز محسوب می‌شود و یکی از بهترین هتل های میدان تکسیم است. هزینه یک شب اقامت در این هتل لوکس بین ۷۱۰ تا ۹۲۰ لیر است.
  • هتل گزی بسفروس: یکی دیگر از بهترین هتل های میدان تکسیم گزی بسفروس نام دارد. در این هتل خدمات زیادی به مهمانان ارائه می‌شود. برای اقامت در هتل گزی بسفروس به‌ازای هر شب باید ۷۰۰ تا ۹۰۰ لیر پرداخت کنید.

 

خیابان استقلال استانبول

معرفی خیابان استقلال استانبول

دلیل معرفی میدان تکسیم و خیابان استقلال در کنار هم این است که میدان تکسیم در انتهای خیابان استقلال استانبول واقع شده است. بیشترین شهرت این میدان هم به دلیل وجود همین خیابان می‌باشد. طول این خیابان حدود ۲ کیلومتر است و به‌ عنوان اولین سکونتگاه مسلمانان به شمار می‌رود. در قرن شانزدهم، این خیابان مملو از مغازه‌های تجاری، خانه‌های مسکونی و کارگاه‌های مختلف بود. سپس به‌عنوان مرکز تجارت و هنر صنایع‌دستی در جهان به شهرت رسید. خیابان استقلال یک خیابان پیاده‌رو با مغازه‌های متنوع و فروشگاه‌هایی از برندهای مشهور است. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های زیادی نیز در این خیابان وجود دارند. خیابان استقلال به دلیل طولانی بودن، محل برگزاری انواع نمایش‌ها و پیاده‌روی‌های طولانی است.

با بهترین تفریحات رایگان استانبول آشنا شوید!

برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول لزومی به پرداخت هزینه‌های هنگفت ندارید. برخی تفریحات سالم و مهیج استانبول، رایگان هستند‌. در این بخش، به معرفی این تفریحات می‌پردازیم:

پارک سرسبز ییلدیز (Yildiz Park)

یکی از مهیج‌ترین تفریحات رایگان استانبول استفاده از فضای زیبا و سرسبز پارک ییلدیز است. در حین رفتن به این پارک زیبا حتما سری به خیابان‌های اطراف هم بزنید. در این منطقه گردشگری استانبول، گروه‌های موسیقی را خواهید دید که با موسیقی زیبایشان، بینندگان را مسحور می‌کنند.

موزه پرا (Pera Museum)

بازدید از موزه خصوصی پرا، جمعه‌ها از ساعت ۶ عصر تا ۱۰ شب، رایگان است. ساختمان موزه متعلق به قرن نوزدهم می‌باشد که در آن می‌توان انواع مختلفی از هنرهای خاص و نقاشی‌های شرقی را تماشا کرد.

موزه مدرن استانبول

یکی دیگر از تفریحات رایگان استانبول، بازدید از موزه مدرن استانبول است. بازدید از این موزه در روزهای پنجشنبه برای عموم کاملا آزاد و رایگان خواهد بود. آثاری که در این موزه ارائه می‌شوند، متعلق به هنرمندان بین‌المللی و هنرمندان ترک هستند. در این موزه ۵ نمایشگاه دائمی و چند نمایشگاه متعدد فصلی برای بازدید وجود دارد.

موزه مدرن استانبول

بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده دنیا (Grand Bazaar)

اگر اهل خرید کردن هستید و از این کار لذت می‌برید، حتما به بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده دنیا در استانبول بروید. رفتن به این بازار به هدف قدم‌زدن و تماشای محیط سرزنده آن نیز می‌تواند یک تفریح سالم و جذاب باشد.

 

بازار بزرگ استانبول

جمع‌بندی

ما در این مقاله به معرفی میدان تکسیم و خیابان استقلال که از جاذبه‌های اصلی شهر استانبول هستند، پرداختیم. میدان تکسیم یکی از دیدنی‌های شهر استانبول به شمار می‌رود که شهرت آن به دلیل وجود خیابان استقلال است. به دلیل توریستی بودن این منطقه، ما بهترین هتل های میدان تکسیم را نیز به شما معرفی کردیم. در کنار بازدید از این منطقه می‌توانید از تفریحات رایگان استانبول هم بهره ببرید.