راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول

استانبول یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی جهان به شمار می‌آید و سالانه میزبان ۲۳ میلیون گردشگر است. ایرانیان زیادی برای تفریح و خرید به استانبول سفر می‌کنند. برای سفر به استانبول بهتر است از قبل با این شهر و چگونگی رزرواسیون هتل و قیمت بلیط تهران استانبول آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم به راهنمای سفر به استانبول بپردازیم.

راهنمای سفر به استانبول

آشنایی با استانبول

استانبول که مانند پلی اروپا و آسیا را به هم پیوند داده است، تاریخ پرفرازونشیبی را در دل خود دارد. این شهر که زمانی پایتخت امپراتوری روم شرقی بوده، فاتحان و سلاطین مختلفی را در خود دیده است. به همین دلیل، آثار و اماکن تاریخی زیادی را می‌توان در استانبول یافت.

شهر استانبول با ۱۵میلیون جمعیت، تابستان‌های گرم و زمستان‌های نه‌چندان سردی دارد. هرساله حدود ۲۳ میلیون توریست از این شهر زیبا دیدن می‌کنند. در استانبول هم می‌توان از سواحل زیبا و مناظر چشم‌نواز لذت برد و هم می‌توان از آثار تاریخی آن دیدن کرد.

بهترین زمان سفر به استانبول

یکی از موارد مهم که در راهنمای سفر به استانبول باید به آن پرداخت، زمان مناسب برای سفر به این شهر است. از نظر آب و هوا، زمان مناسب برای سفر به استانبول، فصل بهار و پاییز است. در این فصل‌ها می‌توان از سواحل جذاب و آب‌وهوای مطبوع شهر لذت برد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که در این زمان‌ها، قیمت بلیط تهران استانبول به دلیل تقاضای زیاد، گران خواهد بود. به همین دلیل، اگر قصد دارید سفر شما کم‌هزینه‌تر باشد، بهتر است در مواقع دیگری به این شهر سفر کنید.

اگر یکی از اهداف شما از سفر به استانبول خرید کردن است، باید بدانید حراج‌های مراکز خرید این شهر دو بار در سال برگزار می‌شوند؛ حراج‌های تابستانه از تیر تا اواسط مرداد و حراج‌های زمستانه از آذر تا دی ماه هستند.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

یکی از موارد مهم راهنمای سفر به استانبول آشنایی با نحوه خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی است. برای این کار توصیه ما به شما استفاده از وب سایت فلای تودی است. در فلای تودی به انواع بلیط‌ها و ایرلاین‌ها دسترسی خواهید داشت. شما می‌توانید پس از مقایسه قیمت‌ها، بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید. به علاوه، در این سامانه از امکان اعلام کنسلی بلیط و پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز برخوردار خواهید بود.

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر در مواقع شلوغ را دارید، از ماه های قبل برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما اقدام کنید تا مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نشوید. به طور مثال، قیمت بلیط تهران استانبول در زمان تعطیلات نوروز در بالاترین حد خود قرار دارد.

جاهای دیدنی استانبول

شهر استانبول به عنوان یکی از شهرهای مطرح توریستی در جهان، جاذبه‌های گردشگری زیادی در خود دارد. این شهر، هم از اماکن تاریخی و هم مراکز تفریحی هیجان‌انگیزی برخوردار است. در این بخش به برخی از جاهای دیدنی این شهر نگاهی می‌اندازیم.

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه پیش از آنکه به عنوان مسجدی برای مسلمانان شناخته شود، در دوران بیزانس کلیسای جامع شهر بوده است. امروزه از این بنا به عنوان موزه و یکی از محبوب‌ترین مراکز توریستی شهر استانبول استفاده می‌شود.

کاخ توپکاپی

در سال ۱۴۵۳ درست ۶ سال پس از فتح استانبول، کاخ توپکاپی در منطقه آکروپولیس توسط سلطان محمد دوم، احداث شد. معماری این کاخ نسبت به بناهایی که پیش از آن در شهر استانبول ساخته شده بودند، متفاوت است. توپکاپی چهار حیاط اصلی دارد و از آن به عنوان موزه استفاده می‌شود.

کاخ دولما باغچه

یکی از مکان‌های دیدنی که در راهنمای سفر به استانبول باید به آن اشاره کرد، کاخ دولما باغچه است. این کاخ که در تنگه بسفر قرار دارد، یکی از بناهای حیرت‌انگیز دوره عثمانی است. بزرگ‌ترین مجموعه لوسترهای کریستالی باکارا در این کاخ نگهداری می‌شود؛ کاخی که آخرین اقامتگاه عثمانی‌ها در کشور ترکیه است.

راهنمای سفر به استانبول

آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و از آن به عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم موضوعی جهان نام برده می‌شود. این آکواریوم که در دو طبقه ساخته شده، دارای بیش از ۱۷ هزار گونه از آبزیان است. پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به استانبول حتما از این آکواریوم زیبا دیدن کنید.

رزرواسیون هتل در استانبول

یکی از بخش‌های دیگر سفر به استانبول که به اندازه خرید اینترنتی بلیط هواپیما اهمیت دارد، رزرو هتل است. خوشبختانه برای این منظور، کار سختی در پیش نخواهید داشت؛ چراکه برای رزرو هتل نیز می‌توانید از سامانه فلای تودی کمک بگیرید. در فلای تودی انواع و اقسام هتل‌ها و اقامتگاه‌ها فهرست شده‌اند و شما می‌توانید بهترین گزینه را از میان آن‌ها انتخاب کنید. رزرواسیون هتل در استانبول از طریق فلای تودی در مدت کوتاهی قابل انجام است.

جمع بندی

از مهم‌ترین موارد در راهنمای سفر به استانبول می‌توان به آشنایی با شهر، بهترین زمان برای سفر، شناخت مکان‌های گردشگری، روش تهیه بلیط و رزرو هتل اشاره کرد. با رعایت این موارد می‌توانید سفری راحت و لذت‌بخش را تجربه کنید.