مهاجرت به قبرس شمالی

معرفی ۵ “بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت مسلمانان” (۲۰۲۴)

کشورهایی مثل آلبانی، ترکیه، قبرس شمالی، فرانسه و انگلستان بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت مسلمانان هستند. در این کشورها به راحتی می‌توانید به غذاهای حلال دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید مساجد و اماکن مذهبی موردنیاز خود را پیدا کنید. در ضمن آداب و رسوم مسلمانان نیز در این کشورها مورد احترام کلی مردم است که آن‌ها را به مقاصد خوبی برای مهاجرت مسلمانان تبدیل می‌کند.

بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت مسلمانان| معرفی ۵ کشور برتر دنیا

برای مسلمانان علاوه بر مسائل اقتصادی، شرایط تحصیلی، خدمات پزشکی و… فاکتورهای دیگری هم برای مهاجرت وجود دارد. متاسفانه در سال‌های اخیر رفتارهای نژادپرستانه با مسلمانان افزایش یافته است. در برخی از کشورها اعتقاد به دین اسلام و پایبندی به حجاب، مشکلاتی را برای مسلمانان به وجود می‌آورد. به همین خاطر در ادامه ۵ کشور را معرفی می‌کنیم که می‌توانند بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان باشند.

یک: مهاجرت به قبرس شمالی

قبرس شمالی بخشی از خاک جزیره قبرس است که از سال ۱۹۷۴ به بعد به‌عنوان یک کشور خودمختار شناخته می‌شود. این کشور بیشترین ارتباط را با ترکیه دارد و یک کشول مسلمان نشین است. به همین خاطر از نظر فرهنگی و سیاسی نزدیکی زیادی به ترکیه دارد. سایت قبرس ۱۱۸ به این شکل قبرس شمالی را معرفی می‌کند:

«مردم قبرس شمالی به زبان ترکی حرف می‌زنند و واحد پولی آن‌ها نیز لیر ترکیه است. این کشور اگرچه جزئی از خاک اروپا به‌حساب می‌آید، اما آداب و رسوم مردم محلی آن تناسب بالایی با دین اسلام دارد. برای مثال پیدا کردن غذای حلال در قبرس شمالی چندان کار دشواری نیست. همچنین مساجد پرتعدادی در شهرهای این کشور فعال هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

مهاجرت به قبرس شمالی
مهاجرت به قبرس شمالی

نکته مهم در رابطه با قبرس شمالی توریستی بودن آن است. سالانه بیش از یک میلیون گردشگر اروپایی و امریکایی به قبرس شمالی سفر می‌کنند. وابستگی اقتصادی قبرس شمالی به صنعت توریست باعث شده تا مردم این کشور ارتباط خوبی با مهاجرین داشته باشند. در ضمن هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی نسبت به کشورهای اروپایی و حتی ترکیه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین‌تر است.»

مهاجرت به قبرس شمالی
مهاجرت به قبرس شمالی

نکته‌ای که باعث شده تا قبرس شمالی را بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان به اروپا بدانیم، عدم دخالت دولت این کشور در مسائل دینی و آزادی اسلام برای مردم و مهاجرین است. در این کشور حجاب یک چیز شخصی به‌حساب می‌آید؛ اما مردم محلی به مسائل دینی اهمیت می‌دهند.

برای مهاجرت به قبرس شمالی، می‌توانید از طریق مهاجرت شغلی، مهاجرت تحصیلی یا خرید ملک اقدام کنید.

دو: مهاجرت به آلبانی

یکی دیگر از مقاصد جذاب اروپایی برای مهاجرت مسلمانان، آلبانی است. در این کشور نزدیک به ۵۸ درصد مردم به اسلام اعتقاد دارند. به همین خاطر مسلمانان در آلبانی احساس راحتی خوبی دارند. این کشور سرزمین کوچکی در شبه جزیره بالکان است و یکی از اعضای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

البته شرایط زندگی در آلبانی ممکن است هم سطح کشورهای تراز اول اروپا نباشد، با این حال اما مقصد خوبی برای مهاجرت ایرانیان است. به‌خصوص که از نظر فرهنگی و دینی نزدیکی زیادی با مسلمانان خاورمیانه دارد.

در آلبانی هم مانند قبرس شمالی انتخاب دین و حجاب یک امر فردی است. این کشور به‌عنوان یکی از سرزمین‌های صلح دوست اروپایی شناخته می‌شود. مسلمانان و مسیحیان آلبانی ارتباط خوبی با هم دارند.

از جذابیت‌های دیگر آلبانی می‌توان به طبیعت بکر، سواحل شگفت‌انگیز و جاذبه‌های گردشگری آن اشاره کرد.

سه: مهاجرت به ترکیه

ترکیه بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت مسلمانان است. این کشور اگرچه در خاورمیانه واقع شده و با ایران مرز مشترک دارد، اما جزئی از خاک اروپا محسوب می‌شود. مردم ترکیه از نظر فرهنگی و عادت‌های زیستی نزدیکی زیادی به ایرانیان دارند. دلیل این امر مراودات تجاری ایران و ترکیه در قرن‌های گذشته است.

نکته‌ای که ترکیه را به بهترین مقصد مهاجرتی برای مسلمانان تبدیل می‌کند، رسمی بودن دین اسلام در این کشور است. تقریباً ۹۸ درصد مردم ترکیه به اسلام اعتقاد دارند. بسیاری از فرهنگ‌ها و قوانین ترکیه با دین اسلام هم سو هستند. مردم این کشور هم برای اسلام و دستوراتش احترام بالایی قائل می‌شود.

با وجود این، همچنان ترکیه یک کشور آزاد است. مردم این کشور و مهاجرین می‌توانند حجاب و دین‌شان را آزادانه انتخاب کنند و از امکاناتی مثل بارها، کلاب‌های شبانه، سواحل ترکیه و امکانات تفریحی بهره ببرند.

نکته دیگر به وضعیت اقتصادی ترکیه برمی‌گردد. این کشور با ایرانیان مراودات اقتصادی زیادی دارد. با اینکه در حال حاضر اقتصاد ترکیه چندان پویا نیست، اما همچنان برای مهاجرین ایرانی گزینه خوبی برای مهاجرت به حساب می‌آید.

چهار: مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورها در اروپا است. در این کشور مسلمان‌های بسیاری هم زندگی می‌کنند. سایت وکیل مهاجرت درباره مهاجران مسلمان اروپا این چنین توضیح داده است:

«کشور اسپانیا سابقه‌ای طولانی در سنت اسلامی دارد. از آشپزی گرفته تا معماری این کشور از طریق بسیاری از عناصر مشترک به شمال آفریقا پیوند خورده است. در پایان سال ۲۰۱۹ تقریباً ۲.۱ میلیون مسلمان در اسپانیا زندگی می‌کردند که اکثر آنها ملیت اسپانیایی و مراکشی داشتند. کاتالونیا با بیش از ۵۶۰ هزار نفر جمعیت مسلمان، از همان تاریخ بزرگترین جامعه مسلمانان در اسپانیا به حساب می‌آمد و شهرهای مسلمان نشین بسیاری داشت.

اسپانیا با نام رسمی پادشاهی اسپانیا، کشوری در جنوب غربی اروپا می‌‌باشد که در اواخر قرن نخست هجری به قلمرو اسلامی افزوده شد و اندلس نام گرفت و طی هشت قرن حضور مسلمانان در این منطقه، تمدن اسلامی در آن شکوفا شد. مسلمانان تقریبا هشت قرن در اندلس زندگی کردند و در این مدت توانستند پایه‌های تمدنی درخشان و ریشه‌دار را پی‌ریزی کنند و در زمینه‌های علمی، فکری و فلسفی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابند. بیشتر مسلمانان مقیم اسپانیا اصالت مغربی، پاکستانی، الجزایری و سنگالی دارند؛ اما در میان آنها، مغربی‌ها (مراکشی‌ها) با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر، بیشترین تعداد مسلمانان این کشور را تشکیل می‌دهند.»

به‌خاطر همین دلایل می‌توان اسپانیا را نیز در فهرست بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت مسلمانان قرار داد.

پنج مهاجرت به انگلستان، گزینه‌ای خوب برای مسلمانان

قرار دادن نام انگلستان در این فهرست شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما انگلستان سرزمین فرصت‌های برابر است. مهاجرین بسیاری انگلستان را برای ادامه زندگی خود انتخاب می‌کنند. درصدی از این مهاجرین هم مسلمانانی هستند که از کشورهای مختلف دنیا به این کشور سفر کرده‌اند. بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، تعداد مهاجرین مسلمان انگلستان در سال‌های اخیر بیش از ۴ برابر شده است. بسیاری از این مسلمانان، دانشجویان و کسانی هستند که در این کشور به کار مشغول‌اند.

بهترین راهکار برای مهاجرت به انگلستان از طریق اپلای تحصیلی یا اخذ ویزای کاری است. دانشگاه‌های انگلستان در فهرست برترین دانشگاه‌های دنیا قرار می‌گیرد. دانشگاه‌هایی مثل هاروارد، آکسفورد، کمبریج و دانشگاه لندن جزء برترین مراکز دانشگاهی دنیا هستند. اگر در این دانشگاه‌ها بچرخید، احتمالاً مسلمانان بسیاری را نیز پیدا می‌کنید.

سخن آخر

قبرس شمالی، ترکیه و آلبانی بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت مسلمانان هستند. اگر درخواست مهاجرت به اروپا را دارید، این کشورها را زیر نظر بگیرید. با این حال از کشورهای دیگری مثل اسپانیا و انگلستان هم می‌توان در این بین نام برد. تعداد مسلمانان در این کشورها نیز در حال افزایش است و دولت دخالتی در امور دینی مردم ندارد. در نتیجه محل خوبی برای مهاجرت به‌حساب می‌آیند.