طبیعت زیبای روستای جواهرده| یوتراوز

جواهرده؛ روستا بهشتی و فرورفته در ابر رامسر

فصل بهار یکی از بهترین فصول برای آغاز سفر ییلاقی به مناطق شمالی ایران است. در قسمتی از استان مازندران، در شهر رامسر روستایی قرار دارد که ممکن است کمتر کسی با آن آشنا باشد. جواهرده نامیست که به این روستا داده شده و جزو زیباترین و بکرترین مناطق ایران است. اگر شما هم به جنگل‌های شمالی ایران و طبیعت آن علاقه‌مند هستید، پس در این مطلب با معرفی روستای جواهرده؛ روستایی بی‌نظیر در دل ابرهای شمالی، همراه ما باشید.

آشنایی با روستا جواهرده استان مازندران

یکی از جاذبه‌های گردشگری پر طرفدار استان مازندران که در شهر رامسر واقع شده و همچنین از روستاهای مرزی استان گیلان است، روستای جواهرده نام دارد. اگر حوصله داشته باشید و در سفر خود برای بازدید از این جاذبه از میان جاده‌ جنگلی و سرسبز عبور کنید، پس حدود یک ساعت رانندگی از رامسر به روستای جواهرده خواهید رسید. در برخی از روزها جنگل جواهرده آنقدر دیدنی و جذاب است که قدم زدن در آن خاطره‌ای رویایی خواهد بود. علت آن هم وجود ابرهایی است که این روستا را دربر می‌گیرد. خرید بلیط هواپیما یوتراوز بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند بدون خستگی و اتلاف وقت از جاهای دیدنی رامسر بازدید کنند. این روستا در ارتفاعات البرز قرار دارد و موقعیت آن در دل کوه‌های سرسبز باعث شده تا آب و هوای دلپذیر و فوق العاده‌ای داشته باشد. از فعالیت‌هایی که مردم روستا به آن مشغول هستند می‌توان دامداری، زنبورداری، کشاورزی، باغداری، نمدبافی و سفال را نام برد. در فصولی که گردشگران برای بازدید از این منطقه مراجعه می‌کنند، برخی از محلیان خانه‌های خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این کار می‌تواند کسب درآمدی برای اهالی روستا باشد.

طبیعت زیبای روستای جواهرده| یوتراوز

پوشش گیاهی و جانوری روستا زیبا جواهرده

وارد روستای جواهرده که شوید، چیزی جز سرسبزی نخواهید دید. جنگل‌های هیرکانی قسمتی از سرسبزی‌های اطراف جواهرده محسوب می‌شوند که زیبایی خیره‌کننده‌ای به آن بخشیده‌‌اند. آویشن، بابونه، ازگیل، گردو، گلابی، شش شاخ، گزنه، پرتقال و نارنگی، فندق و سیب ترش از جمله انواع گونه‌های پوشش گیاهی جواهرده هستند. اگه در جنگل‌ها و مراتع آن درحال قدم زدن هستید حواستان باشد که دست به گزنه‌ها نزنید تا سوزش حاصل گزش آن‌ها را نچشید! در ارتفاعات دیگر روستا نیز شاهد سرخس‌ها و دشت گل گاوزبان خواهید بود. سرسبزی این منطقه آنقدر وسیع است که هرگز خاطره سفر به آن را فراموش نخواهید کرد. سنجاب، روباه، گرگ، گراز، بلبل، بز کوهی، قرقاول، کبک، توکا و مرغ حق از جمله گونه‌های جانوری روستای جواهرده هستند.

جاهای دیدنی روستا جواهرده در رامسر

روستای جواهرده علاوه بر سرسبزی و درختان بکر، جاهای دیدنی و جاذبه‌های تاریخی هم دارد. این منطقه به عنوان یکی از بهترین مکان‌های ییلاقی شمال ایران شناخته می‌شود که در هر فصلی از سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر شما هم با بلیط هواپیما تهران رامسر برای دیدن این روستا سفر می‌کنید، پس در ادامه با جاذبه‌های گردشگری جواهرده بیشتر آشنا خواهیم شد.

چشمه‌ها و آبشارها

آب آشامیدنی روستای جواهرده توسط چندتا از  چشمه‌های معروف به نام‌های سلیمان، کوه کنین و برشی تامین می‌شود. هدایت این آب به سمت روستا درگذشته توسط برخی از افراد انجام شده و امروزه نیز محلی گردشگری برای مسافران و بازدید کنندگان است. اگر در هتل های رامسر اقامت دارید، بازدید از آبشار جواهرده را از دست ندهید. یکی از زیبایی‌های که در این منطقه وجود دارد و برای عکاسی و استراحت بسیار مناسب است، آبشارهای روستای جواهرده در رامسر هستند. آبشار کوهستانی جواهرده یکی از عجایب آن است که اگر از آن بازدید نکنید، لذت تجربه آن را از دست خواهید داد. برای رسیدن یه این آبشار باید مسیری نسبتا سخت و باریک را طی کنید؛ سختی راه ارزش دیدن زیبایی بعدش را حتما دارد!

دریاچه قو جواهرده

یکی از جاهای دیدنی اطراف رامسر و در مسیر روستای جواهرده، دریاچه قو است که برای رسیدن به آن از انتهای جاده جواهرده مسافتی حدود ۵/۲ کیلومتر را باید طی کنید. زمانی که به مقصد می‌رسید، دریاچه‌ای سبز محصورشده در میان درختان جنگل را خواهید دید که واقعا رویایی و آرامش‌بخش است. در این مکان برای رفاه مسافران و گردشگران آلاچیق‌هایی ایجاد شده که می‌توانید از آن‌ها برای کمپ و لذت بردن از فضای دریاچه استفاده کنید. فراموش نکنید که برای بازدید از دریاچه قو باید هزینه ورودی بپردازید.

دریاچه قو جواهرده| یوتراوز

جنگل صفارود جواهرده

پارک جنگلی جواهرده همان جنگل صفارود است که در فاصله ۹ کیلومتری از این روستا واقع شده و جزوی از جاهای دیدنی معروف آن به شمار می‌رود. برای دسترسی به این روستا باید از رودخانه صفارود مسیر خود را آغاز کرده تا به جنگل برسید، اما این مسیر را بابد پیاده طی کنید. چشمه‌ای با آب آشامیدنی در بخشی از جنگل وجود دارد که محلی‌ها از آن آب خوراکی خود را تامین می‌کنند. این پارک جنگلی مجهز به امکانات رفاهی از جمله آلاچیق، سرویس بهداشتی، کافه و باربیکیو است تا مسافران نهایت لذت را در بازدید از این منطقه تجربه کنند.

مسجد آدینه

یکی از اماکن تاریخی و قدیمی که در روستای جواهرده وجود دارد، مسجد آدینه است که حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد و یکی از جاهای دیدنی این روستا به شمار می‌رود. زیبایی قرار داشتن این مسجد در میان سرسبزی‌ها و طبیعت جواهرده واقعا وصف نشدنی است. در برخی از روایات تاریخی گفته شده است که این مسجد در زمان قدیم معبد و آتشکده زرتشتیان بوده. این مسجد بارها بر اثر وقوع بلایای طبیعی تا حدی تخریب شده و دوباره مورد بازسازی قرار گرفته اما اصلی‌ترین آن‌ها زمانی بود که درخت کنار مسجد بر اثر برخورد صاعقه آتش گرفت و تمام مسجد سوخت.

رستوران‌های روستا جواهرده

در روستای جواهرده امکانات رفاهی زیادی از جمله رستوران‌ها و غذاخوری‌های متعدد وجود دارد. برخی از این رستوران‌ها و کافه‌ها در مسیر جنگلی روستا هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه شمالی را سفارش داده و در فضای سرسبز و طبیعت بکر اطراف لذت از طعم بی‌نظیر آن‌ها را تجربه‌کنید. کباب‌ترش، باقلاقاتق و میرزا قاسمی از غذاهای معروفی هستند که در آن ‌ها سرو می‌شوند‌. در کافه‌های کنار جاده نیز می‌توانید از خوردن آش، کباب، صبحانه محلی و ترشیجات لذت ببرید.

رستوران‌های روستای جواهرده رامسر| یوتراوز

بهترین زمان سفر به روستا جواهرده

آب و هوای جواهرده یکی از دلایلی است که در فصل ییلاقی گردشگران را به خود جذب می‌کند. معمولا هوای این منطقه در اواخر بهار و تابستان معتدل‌تر از فصل زمستان است. امروزه با ایجاد امکانات رفاهی در این منطقه و وجود کلبه جنگلی در جواهرده برای اقامت، بسیاری از ماه‌های سال برای سفر به این منطقه مناسب هستند. اگر قصد سفر به این روستای زیبا و جذاب را دارید، بهتر است در اواخر خرداد و سه ماه تابستان برای سفر اقدام کنید. برخی از گردشگران فصل پاییز را نیز برای گردش در این منطقه انتخاب می‌کنند اما دمای هوا در این فصل کاهش پیدا خواهد کرد. برخی از گردشگران با اجاره ویلا در جواهرده دیگر نگران سختی‌های فصل سرد سال نخواهند بود.

در پایان

با معرفی جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی روستای جواهرده و ویژگی‌های آن در این مطلب همراه شما عزیزان بودیم. پیشنهاد می‌کنیم برای سفر بهاری در خرداد ماه و شروع تابستان بازدید از جواهرده استان مازندران را از دست ندهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این‌باره و رزرو هتل می‌توانید به وبسایت گردشگری یوتراوز مراجعه کرده و از تخفیف های ویژه آن بهره‌مند شوید.