صعود به قله منار

• سرپرست برنامه : سهراب اعظمی
  •  تعداد شرکت کنندگان : ۱۳ نفر

مسیر صعود ، روستای مورود

یکی از مسیرهای دسترسی به این قله روستای کوهستانی و جدا افتاده مورود است ، که برای رسیدن به آنجا پس از سد امیر کبیر ( کرج) در محلی بنام پل خواب ( ابتدای پل خواب) و روبروی دیواره سنگ نوردی پل خواب درسمت شرق و راست پل کوچکی قرار دارد ، که با عبور از آن در جاده آسفالته و سربالا بطرف روستا حرکت و روستای کوهستانی مورود می رسیم ، در ابتدای این روستا ( که جزـ کرج، البرز) می باشد، باغات زیادی دیده می شود ،ابتدای روستا با فاصله ای بعد از زنجیر ، لوله بزرگ آب آشامیدنی قرار دارد…

در تاریخ پنج شنبه ‌ ۸ تیر ۹۶ گروه کوهنوردی کانون کوه برنامه یک روزه دوستانه ای را به قصد صعود به قله منار از این روستا به شرح زیر به اجرا گذاشت…

ساعت حرکت از تهران ۵.۳۰ واز کرج ۶ ، ساعت ۶.۱۰ دقیقه با تعداد ۱۳ نفر با یک دستگاه مینی بوس ۱۷ نفره به سمت جاده چالوس حرکت کردیم بعد از یک ساعت حرکت به پل خواب رسیده وارد جاده فرعی به سمت شرق شدیم بعد از ۱۰ دقیقه جاده اسفالته باریک و پر پیچ و خم به طول ۵ کیلومتر به روستای مورود رسیدیم در ورودی روستا علاوه بر چشمه ای پر آب از هر دو طرف باغهای گیلاس و آلبالو دیده میشد . ساعت ۷.۲۰ آماده حرکت شده و مسیر پاکوب را در پیش گرفتیم بعد از ۵۰ دقیقه به لوله آب اول رسیدیم  که زیر چند درخت بید قرار دارد، بعد از ۱۰ دقیقه استراحت و برداشت آب به حرکت ادامه دادیم ۴۰ دقیقه بعد به چشمه آب دوم  که در زیر چند درخت تنومند بید  دارای منبع و لوله است رسیدیم ،  برای صرف صبحانه و استراحت توقف کردیم، آنچه که بیشتر جلب توجه می کرد وجود  تعداد زیادی ملخ ، جیر جیرک  بود .

پس ازاستراحت و صبحانه ، در ساعت۹.۳۰ دقیقه مسیر را به سمت یال ادامه  ودر جهت جنوب حرکت کردیم ، کمی بالاتر از چشمه دوم آخرین چشمه کنارعلفزاری دیده می شود.  بعد از طی مسافتی روی یال قرار گرفته و مسیر قله را در پیش گرفتیم حدود ساعت ۱۱ به قله فرعی اول و بعد از ۴۰دقیقه به قله فرعی دوم به ارتفاع ۳۴۸۰متر و ساعت۱۲.۳۵دقیقه به قله اصلی به ارتفاع ۳۵۵۰ متر رسیدیم ، بعد از استراحت و گرفتن عکس در ساعت۱۲.۵۵ دقیقه به سمت پائین حرکت کردیم  .

بعد از یکی دو استراحت کوتاه در ساعت ۱۵.۳۰ ناهار را در کنار چشمه صرف کردیم ساعت ۱۶ به سمت پائین حرکت کرده و ساعت۱۶.۴۵ دقیقه به روستا رسیدیم ، بعد از نیم ساعت استراحت در چشمه کنار جاده وپایین روستا درساعت ۱۷.۱۵ به سمت کرج حرکت کرده وساعت ۱۸.۱۵ به کرج رسیدیم ، بقیه دوستان به سمت تهران حرکت کردند….وبدین ترتیب برنامه بدون مشکل خاصی به پایان رسید…

شرکت کنندگان : (خانمها و آقایان )