نکاتی برای پیاده روی و چادر زدن در طبیعت

نکاتی برای پیاده روی و چادر زدن در طبیعت که باید آن هارا بدانید.

 

 طبیعت گردی

طبیعت گردی

اگر شما طبیعت را درک کرده و از تابستان لذت می برید ، پیاده روی و چادر زدن می تواند برای شما تجربه ای لذت بخش باشد. دراین مقاله ، نکات مفیدی  درباره ی پیاده روی و چادر زدن برای شما توضیح خواهیم.

 

تابستان زمانی است که اکثر افراد دوست دارند اوقات خود را در خارج از منزل سپری کنند.  پیاده روی یا چادر زدن دو فعالیت سرگرم کننده بوده که باعث می شوند از طبیعت لذت ببرید. هنگامی که در طبیعت هستید شما با نور کم ماه به خواب رفته و با صدای پرندگان بیدار می شوید. شما می توانید در کوه ها و یا جنگل پیاده روی کنید.  شب  ها روی یک تپه یا کنار رودخانه چادر بزنید. اما در عین حال شما باید چند نکته را رعایت کنید.

 

وسایل مورد نیاز

هنگامی که زمان و مکان پیاده روی خود را مشخص کردید، فهرستی از وسایل مورد نیاز خود فراهم کنید.  همچنین وسایلی که نباید همراه خود ببرید را نیز لیست کنید. اولین و مهمترین اولویت شما باید کفش هایتان باشد. کفش هایی مناسب و راحت برای موفقیت شما در پیاده روی ضروری است. بسته به مکان پیاده روی می توانید کفشی سبک و یا سنگین انتخاب کنید. به همراه کفش ، چند جفت جوراب نیز با خود ببرید تا از تاول زدن پاهایتان جلوگیری کنید.

 

با در نظر گرفتن تعداد روزهایی که قصد دارید خارج از منزل بمانید، کوله پشتی مناسبی انتخاب کنید. کوله پشتی شما باید حاوی تمام وسایل مورد نیاز شما مثل  لباس زیر(اگر قصد دارید در فصل زمستان به پیاده روی بروید از لباس زیرهایی مصنوعی و پلاستیکی استفاده کنید در غیر اینصورت از لباس زیرهای کتانی استفاده کنید) ، لباس مناسب برای هوای بارانی(در فصول بارانی سال) ،  مرطوب کننده بدن و یک جفت جوراب اضافه باشد.

 

بردن آب ، غذا و لوازم مورد نیاز برای توالت را فراموش نکنید.از یک چادر با کیفیت ، برای چادر زدن استفاده کنید تا تجربه ای بهتر داشته باشید. هنگام خرید چادر سعی کنید به اندازه ی آن اهمیت دهید نه به شکل یا رنگ آن. چادری انتخاب کنید که در هنگام باران خیس نشوید. همچنین یک زیرانداز مناسب با خود برده تا در هنگام باران آن را زیر چادر پهن کرده و از خیس شدن چادر جلوگیری کند. ( در این مطلب بخوانید : چه نوع لباسی برای پیاده روی مناسب است)

 

وسایل کلی که باید در طول کوه نوردی یا چادر زدن با خود داشته باشید عبارتند از : بطری آب ، کمک های اولیه ، چراغ قوه ، باتری های اضافه ، فندک ، قرص های تصفیه آب و چند کیسه ی همه منظوره.اگر قصد دارید روی آتش غذا درست کنید ، چاقو ، قاشق ، بشقاب ، کتری ، ماهیتابه و به همراه آوردن چند لیوان را فراموش نکنید. بهتر است که طناب ، چسب شیشه ای ، قطب نما و در بازکن بطری نیز با خود حمل کنید. قبل از رفتن به طبیعت چه برای پیاده روی یا چادر زدن ، لازم است که هر وعده غذایی خود را برنامه ریزی کنید.

 

برای صبحانه از حبوبات یا پودر شیر استفاده کنید. از گوشت اجتناب کنید زیرا سریعا فاسد می شود. سعی کنید از غذای کنسرو شده استفاده کنید زیرا دوام آن بالا بوده وهضم آن آسان است.هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ انقضای آن ها توجه  کنید. بهتر است که مقداری غذای اضافه با خود حمل کنیدزیرا ممکن است در طول پیاده روی های طولانه گرسنه  شوید. همچنین هوای تازه و نسیم خنک می تواند باعث افزایش اشتهای شما شود.

 

نکاتی درمورد چادر زدن در کوه

اگر قصد دارید در کوه ها چادر بزنید ، سعی کنید یک پتوی سبک و ژاکت برای شب با خود حمل کنید. در هنگام پیاده روی در روز یک کلاه لبه دار بزرگ بپوشید تا از پوست شما در برابر خورشید مراقبت کند. یا می توانید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. هوای کوهستان و خورشید می تواند باعث خارش پوست شما شود. سعی کنید درمقابل نور خورشید و گرد و خاک از چشمان خود با یک عینک آفتابی محافظت کنید. پیاده روی یا چادر زدن می تواند لذت بخش باشد اگر که وسایل مورد نیاز را همراه خود آورده باشید. این نکات را قبل از شروع پیاده روی یا چادر زدن در نظر داشته باشید. ( در این مطلب بخوانید :  گردش و پیاده روی را به یک تجربه ی به یادماندنی تبدیل کنید )